Πέμπτη, 24 Νοεμβρίου 2011

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ




1.Η ομιλία είναι καθαρή και καταληπτή
ΝΑΙ                 ΟΧΙ
2. Η ομιλία είναι καταληπτή όταν το παιδί είναι ενθουσιασμένο ή προσπαθεί να κάνει μεγάλες φράσεις   
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

3. Χρησιμοποιεί κατάλληλη ένταση όταν μιλάει, δε μιλάει ούτε πολύ δυνατά ούτε χαμηλόφωνα
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

5. Αρθρώνει απλές λέξεις ολόκληρες , δεν παραλείπει σύμφωνα σε αρχική ή τελική θέση
π.χ. κίτρινο,κακός,κώνος
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

6. Αρθρώνει συμφωνικά συμπλέγματα σε αρχική θέση /tr/,/pl/,/str/, /sp/
π.χ. τρένο,πλάνο,στρίβω,σπίτι
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

7. Αρθρώνει  συμφωνικά συμπλέγματα σε μέση θέση /tr/,/pl/,/str/, /sp/
π.χ. πατρίδα, όπλο, κάστρο, λάσπη
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

8. Ικανότητα άρθρωσης πολυσύλλαβων λέξεων ολόκληρων ,δεν παραλείπει συλλαβές π.χ. ελέφαντας, ντομάτα, μπανάνα
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

9. Χρησιμοποιεί άρθρα ο,η,το π.χ. «Το παιδί τρέχει»
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

10. Χρησιμοποιεί  συνδετικές λέξεις
π.χ. και, όταν, επειδή
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

11. Χρησιμοποιεί σωστά ομαλούς και ανώμαλους ενεστωτικούς χρόνους
π.χ Αυτός τρέχει …..
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

12. Χρησιμοποιεί σωστά ομαλούς και ανώμαλους παρελθοντικούς χρόνους
π.χ Έτρεχα……..
 ΝΑΙ                 ΟΧΙ

13. Χρησιμοποιεί πληθυντικό αριθμό σωστά
π.χ. σπίτια, μαμάδες
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

14. Χρησιμοποιεί γενική κτητική
π.χ. το αυτοκίνητο της μαμάς
 ΝΑΙ                 ΟΧΙ

15. Χρησιμοποιεί άρνηση σε βοηθητικά ρήματα
π.χ Δεν είναι….
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

16. Χρησιμοποιεί ερωτηματικές λέξεις τι , ποιος, που για να ρωτήσει
π.χ. Που είναι ο μπαμπάς;

ΝΑΙ                 ΟΧΙ

17. Ικανότητα να λαμβάνει ερεθίσματα από δυο διαφορετικές πηγές
π.χ. να ολοκληρώνει παζλ και να ακούει τον εκπαιδευτικό
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

18. Ακούει προσεκτικά μια απλή ιστορία
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

19. Ικανότητα να παρακολουθεί ιστορίες που δεν συνοδεύονται από εικόνες
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

20. Ικανότητα να ακολουθεί απλές εντολές
π.χ. Πάρε το βιβλίο και πήγαινε στο άλλο δωμάτιο
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

21. Κατανοεί χωρικές έννοιες
π.χ. μέσα, πάνω, κάτω
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

22. Κατανοεί χρονικές έννοιες
π.χ. εχθές, αύριο, το απόγευμα
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

23. Κατανοεί λέξεις που αφορούν συναισθήματα
π.χ. χαρούμενος, λυπημένος, θυμωμένος
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

24. Ικανότητα να κατηγοριοποιεί αντικείμενα
π.χ. διάφορα φρούτα ή ζώα
ΝΑΙ                 ΟΧΙ
 
25. Έχει ευρύ λεξιλόγιο
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

26. Ικανότητα να ονομάζει σχήματα
π.χ. τετράγωνο, κύκλος, τρίγωνο
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

27. Ικανός να ονομάζει μεγέθη
π.χ. μεγάλο, μικρό, ψηλό, κοντό
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

28. Χρησιμοποιεί συγκριτικό βαθμό
π.χ. μεγαλύτερο, μικρότερο, ψηλότερο, κοντύτερο
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

29. Χρησιμοποιεί επιρρήματα
π.χ. γρήγορα, αργά, δυνατά, σιγά
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

30. Χρησιμοποιεί κατάλληλες αντωνυμίες
π.χ. εγώ, εμένα, αυτόν, αυτήν, εσύ, εσένα
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

31. Ικανότητα να κάνει περίληψη του περιεχομένου μιας ιστορίας
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

32. Ικανότητα να περιγράψει σειρά γεγονότων π.χ. έκαναν μπάνιο και μετά πήγαν για ύπνο.
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

33. Θέλει να λαμβάνει μέρος σε συζητήσεις               
Κάνει εναλλαγή σειράς στις συζητήσεις
ΝΑΙ                 ΟΧΙ 

34. Χρησιμοποιεί μη λεκτικές μεθόδους για να κερδίσει την προσοχή
π.χ. βλεμματική επαφή, σωματική επαφή
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

35. Χρησιμοποιεί μη λεκτικές μεθόδους όταν ακούει
π.χ. λαμβάνει κατάλληλη θέση σώματος για να παρακολουθεί, διατηρεί βλεμματική επαφή
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

36. Χρησιμοποιεί μη λεκτικές μεθόδους όταν μιλάει
π.χ. χρησιμοποιεί χειρονομίες, δείχνει,αλλάζει εκφράσεις προσώπου
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

37. Κατανοεί μη λεκτικές εκφράσεις και χειρονομίες των συνομιλητών
 ΝΑΙ                 ΟΧΙ

38. Χρησιμοποιεί λεκτικές μεθόδους για να κερδίσει την προσοχή
π.χ. κοίτα, ψιτ
 ΝΑΙ                 ΟΧΙ

39. Ξεκινάει διάλογο π.χ. κάνοντας ερωτήσεις ή ζητώντας κάτι 
ΝΑΙ                 ΟΧΙ

40. Ανταποκρίνεται καταλλήλως σε ερωτήσεις και αιτήματα
ΝΑΙ                 ΟΧΙ


Αν οι περισσότερες απαντήσεις που έχετε δώσει στα παραπάνω ερωτήματα είναι ΟΧΙ , καλό θα ήταν να απευθυνθείτε σε έναν Λογοθεραπευτή για τη διάγνωση και την αντιμετώπιση των δυσκολιών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου